+31(0)73 640 87 70
sales@retrobridge.com 
                                                                                       
 

Retrobeam bridge

Uw sterke oplossing bij kleine overspanningen

De RBB brug:

De RBB brug onderscheidt zich door een snelle montage en demontage. Ze is door haar montageconcept, voor alle bouwbedrijven de ideale oplossing voor tijdelijk inzet.

De elementen worden voorgemonteerd op diepladers naar de bouwplaats getransporteerd en vaak door de klant en een Retro Bridge supervisor zelf gemonteerd. Daarom is het meervoudig verplaatsen van de RBB brug; een eenvoudige klus. Waardoor de klant nauwelijks stagnatie heeft.

RBB brug: lossen – inhijsen – langsnaad koppelen – gereed – een eenvoudige sterke oplossing.

Natuurlijk is dit brug type gedimensioneerd naar de NEN 6706 / EURO code I- III; LM 1. Daarmee voldoet de RBB brug aan de nieuwste eisen en normen met een verhoogde aanrijcapaciteit van de geïntegreerde BN4 vangrail (100kN).

Ze kan daarom even zo worden toegepast cq. berekend worden naar de o.a. Duitse DIN Fachbericht 101/103, de Italiaanse 1ste categorie, de Franse Fascicule Français klasse Bc, de Britse BS 5400 - HA loading naar BD 37/01, HL 93 naar AASHTO, ect. Op grond van deze gegevens, is de RBB brug toepasbaar in alle openbare verkeerswegen door heel Europa. Het systeem biedt wezenlijke aspecten ten bate van de hoogste zekerheid en kwaliteit.

Met het RBB brug type zijn vrije overspanningen mogelijk van 10,5 , 13,5 , 16,0 en 19,0 meter.
De slankheid van de elementen is 340mm bij een lengte van 10,5 en 13,5 meter en 450mm vanaf 16 meter.

Als aanvulling op het standaard systeem zijn tevens opritelementen ontwikkeld, die op de hoofd-overspanning nagenoeg naadloos aansluiten. Hierdoor kan de RBB brug als snelle toepassing worden ingezet, over een bestaande brug met geringe draagkracht. Het lokale verkeer kan daardoor ongehinderd doorgaan, terwijl de bestaande brug gerepareerd kan worden.

Door de gunstige geringe slankheid van de RBB brug, zijn relatief korte opritten nodig en daardoor eveneens inzetbaar tijdens zware last transporten (Convoi Exceptionnel). Het systeem bestaat uit een tussen-element en een buiten-element. Het buiten-element heeft geïntegreerde vangrailstijlen voor een BN4 zware vangrail. De netto rijdekbreedte van een buiten element is 1,65 meter en van een tussen-element 1,8 meter. Door 2 buiten-elementen aan elkaar te koppelen verkrijgt men een doorrijdbreedte van 3,3 meter; voldoende voor 1 rijstrook. Wanneer een bredere brug benodigd wordt, kan men tussen-elementen toevoegen in een veelvoud van 1,8 meter, totdat de gewenste minimale doorrijdbreedte is verkregen. Breedtes van 5,1 m, 6,9m, 8,7m of 10,5m zijn realiseerbaar.
Eenvoudige snelle montage en klant vriendelijke details, geven u een flexibele oplossing.

Technischedata

Euro code
- Belastingen conform NEN 6706 of naar EURO code I - III; LM 1 en LM 2
 
Afmetingen
- Minimale doorrijbreedte van 3,3m
- Flexibiliteit door tussenelementen van 1,8m breedte
- Overspanningen van 10,5m, 13,3m, 16m tot 19m
- Grotere bruglengtes met tussensteunpunten zijn mogelijk
- De constructiehoogte is 0,34m en 0,44m (Hoogte kopplaat +40mm)
 
Aanrijbelasting
- Onze BN4 zware vangrail, heeft een aanrijdcapaciteit van 100kN (Klasse A)

 
Waterdicht rijdek
- Gesloten stalen dek en met volledig afgelaste radkeerders
- Een epoxy hars slijtlaag met steenslag, zorgt voor voldoende grip
- Toepasbaar in beperkte milieu- en natuurgebied
 
Verdere bijzonderheden
- Eenvoudige snelle montage
- Lichte brug met lichte kraan
- Montage door de klant mogelijk
- Stabiele schampkanten (15cm breed)
- Leverbaar met standaard oprit elementen