+31(0)73 640 87 70
sales@retrobridge.com 
                                                                                       
 

Retrolongspan bridge

Uw oplossing voor vrije overspanningen t/m 85m

De RLB brug:

De Retro Long Span brug is ontwikkeld als hulpbrug voor grote overspanningen tot en met 85m, in meerdere deeloverspanningen. De grondslag voor de berekening ligt in de VOSB, met een maximale belasting naar Klasse 450 bij 1 of 2 rijstroken.

De zijdelinkse vakwerkconstructies geeft een relatief geringe constructiehoogte bij grote doorrijbreedtes.

Doorrijdbreedtes van 6 en 10,5 meter zijn mogelijk excl. aan beide zijden een verhoogd trottoir van 700mm breed tussen de vangrailplanken.


RLS: een bijzonder comfortabele oplossing bij lange huur perioden

De brugelementen worden voorgemonteerd aangeleverd op de bouwplaats en daar gemonteerd op de gewenste configuratie.


Het vakwerk met een hoogte van 5,5m heeft standaard veld lengtes van 5,0m, bij een dekhoogte van ongeveer één meter. Voor bruggen in meerdere deeloverspanningen, kunnen wij eveneens standaard tussensteunpunten verzorgen op uw funderingsconstructie.

Het brugdek is uitgevoerd met een geluidsarme Epoxy-hars slijtlaag en 3 – 5mm steenslag. Dit beidt alle voertuigen, fietsers en voetgangers een optimale grip bij elk weertype. De zijdelinkse opsluiting van de rijbaan wordt gevormd door vangrailplanken, welke tegen het vakwerk zijn gemonteerd. Voor voetgangers en fietsers is een voetpad mogelijk, die aan de buitenzijde van het vakwerk gehangen wordt.

De RLS brug heeft een klassiek vakwerk als hoofdligger en zijn in losse componenten transporteerbaar middels standaard containers.

Technischedata

VOSB
- Belasting conform VOSB klasse 450

 
Afmetingen
- Variabele lengte in een veelvoud van 5m
- Overspanningen t/m 85m is mogelijk
- Grotere bruglengtes met tussensteunpunten zijn mogelijk
- Variabele doorrijdbreedtes van 6 en 10,5 meter
- De constructiehoogte is ca. 1m (Hoogte oplegzadel 190mm)unpunten zijn mogelijk
 
Aanrijbelasting
- Standaard vangrailplanken gemonteerd tegen de bk van het vakwerk
 
Rijdek
- Een epoxy hars slijtlaag met steenslag, zorgt voor voldoende grip
- Verhoogde kanten als vluchtweg ca. 700mm breed
- Dekschotten worden op de dwarsdrager gemonteerd met HV verbindingsmiddelen

 
Verdere bijzonderheden
- Brug in losse componenten transporteerbaar per container
- Montage in meerdere deeloverspanningen
- Maximale mobiele belasting naar VOSB klasse 450 – 1 of 2 rijstroken
- Kabel- en leidingdoorvoeringen in het vakwerk